شهریور ۱۲, ۱۳۹۷

فروش سربزنگاه؟؟

با رشد و توسعه فناوری های آنلاین، ناگهان با ظهور فروشگاه های آنلاین فروشگاه سنتی غافلگیر شدند. هر چند در ابتدا اعتماد عمومی به این فروشگاه های آنلاین کم بود اما اکنون اعتماد عمومی به پرداخت های آنلاین به گونه ای شده است که یکی از راه های کلاهبرداری از افراد از همین طریق صورت می گیرد. راحتی، امکان مقایسه قیمت، صرفه جویی در زمان، در شلوغی نماندن مهم‌ترین دلایل ترجیح عمومی در استفاده از فروشگاه های انلاین است.

بررسی آمار مصرف‌کنندگان ۱۸ تا ۳۹ ساله خبر از تغییر و تحولاتی در آینده‌ی خرید می‌دهد. هرچند که در میان این گروه سنی از مصرف‌کنندگان نیز خرید از طریق فروشگاه‌های فیزیکی حرف اول را می‌زند؛ اما محبوبیت خرید از طریق گوشی‌های هوشمند روند رو به رشدی داشته و در حال حاضر در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

این اتفاقی است که منحصر به کشور ما هم نیست و در سایر نقاط جهان نیز با شدت و سرعت کمتر یا بیشتری در حال رخ دادن است. بسیاری از این فروشگاه ها که پایه مناسبی از تعداد مشتری داشته اند یا رابطه خصوصی با مشتری هاشان داشته اند از موج اولیه این صدمات به دور مانده اند اما آنها نیز در حاشیه امنی قرار ندارند. هر چند فروشگاه های آنلاین نیز در ماههای اخیر به خصوص پس از رکود بازار موبایل و کالاهای الکترونیک با بحران هایی مواجه شده اند اما آنها طولانی مدت در این بحران باقی نخواهند ماند و از آن عبور خواهند کرد.

پس فروشگاه های سنتی باید راهکارهای مقابله جدی برای موج بعدی حمله آماده کنند و از این فرصت رخوت پیش آمده در بازار فروشگاه های آنلاین استفاده کنند، اما باید برای این کار مقدماتی فراهم کنند. دیدن جنس قبل خرید، دسترسی سریع به جنس خریداری شده، عدم پرداخت هزینه حمل و نقل و پرو کردن آن مهم‌ترین دلایل ترجیح خریداران فروشگاه های سنتی نسبت به فروشگاه های آنلاین است.

لذت خرید حضوری باید با مزیت های خرید آنلاین جمع شوند تا یک پروژه موفق ساخته شود. در خرید حضوری شما کالا را لمس می کنید و آن را تجربه می کنید و از بقیه همراهان نظر سنجی می کنید انتخابتان بسیار دقیق و مطمئن صورت خواهد گرفت. در مجموع خرید کردن برای بسیاری از افراد لذتی است که هر از چند گاهی آن را تجربه می کنند.

صرفه‌جویی در زمان یکی از فاکتورهای مهم برای مصرف‌کنندگان امروزی است. از طرفی کاربردهای فراوان گوشی‌های هوشمند نیز به این مسئله دامن زده است. امروزه مصرف‌کنندگان به وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند خود مجموعه‌ای وسیع از ابزارهای پرداخت سریع و بدون اصطکاک را در اختیار خود دارند. این ابزارها به معاملات کاربران سرعت بسیاری را بخشیده است. با گذشت زمان بر تعداد مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به روش‌های پرداختی با استفاده از گوشی‌های همراه افزوده می‌شود و این روند صعودی در آینده‌ی خرید نیز ادامه خواهد داشت.

در این روند و با درک همه این مشکلات فرودجا قدم موثری برای فروشگاه هایی که به درک این نیاز رسیده باشند برداشته است. فرودجا با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار مخصوص خود اقدام به راه اندازی شبکه ای از سنسورها کرده است که

  • ابتدا مشتریان را ترغیب می‌کند تا از میان محصولات شما به بررسی بپردازند.

  • در این میان محصولات مورد علاقه را نشان گذاری کنند.

  • هر زمان که در نزدیکی فروشگاه شما قرار بگیرند به آن‌ها اطلاع داده خواهدشد که می‌توانند محصول مورد علاقه شان را ببینند.

این دقیقاً فروش سربزنگاهی است که در نظرما قرار دارد. یعنی دادن اطلاعات و علاقه‌مند کردن مشتری و درگیر کردن او با فروشگاهو محصولات شما در لحظه‌ای که احساس نیاز می‌کند یا در نزدیکی شما قرار دارد.

ارسال نظر

Help-Desk